Just another WordPress.com site

منبع :

بنا نهاده شده قبل از 6 قرن پیش از میلاد توسط زرتشت پیامبر بود که در عصر مفرغ از بینایی خود را از اولین Vohu Manah در سن 30 سالگی به دنیا آمد در حالی که گرفتن یک شیب در Daiti رودخانه توسط قادر متعال که Parsis نامیده می شود در زبان خود را به عنوان اهورا مزدا در ایران یا مدرن روز ایران. هیچ اندیشه تناسخ در جسم تازه و برای آنها در آخر زمان باور کن که وقتی جهان دوباره زنده خواهد شد به طور کامل وجود دارد. کتاب مقدس اوستا نامیده می شود در اصل در زبان باستانی ایران نوشته شده است به غیر از روز های مدرن فارسی است. از آن استفاده می شود مذهب در جهان در بزرگترین ساسانی 228BCE قانون زمانی که آن را در اوج خود است که در آن امپراتوری فرم زرتشت به مناطق آسیای میانه ، جنوب آسیا ، شرق میانه و حمایت کرده بود شده بود حتی در افق اندیشه خود را به افزایش اروپا و چین که در آن حتی به این ویرانه روز از معبد خود را در Zinjiang منطقه از چین پیدا شد. با حمله اسکندر مقدونی سوم بزرگ در 330BCE سقوط از عصر زرتشت طلایی آغاز شده که اسکندر حمله ارتش سرنگونی امپراتوری هخامنشی که بعد از آنها سوخته کتابخانه سلطنتی و آرشیو که در آن مقدس متون مقدس اوستا در نگه داشته شدند شکل اصلی توسط پیامبر زرتشت نوشته شده است. فقط کسری از متن زنده می ماند که بعد از آن توسط سازمان کشیش چند از زرتشتی در دوران قرون وسطی زمانی که ایران بود رو به تهدید حمله اعراب که تحت خلافت اموی را سرنگون امپراتوری فارسی بازنویسی شده و به طور کامل اجرا قوانین مختلف از جمله Jizya که حتی ایرانیان مورد استفاده قرار به تحمیل شده بر غیر Zarathushtra و ماموریت های سازمان یافته تبدیل شد به انجام تبدیل غیر مسلمانان به اسلام که در آن پس از قرن 7th آنها با دو انتخاب مانده بود یا به مناطق دیگر مهاجرت بی طرف جایی که آنها دولت قابل قبول تر و یا خود را به دین اسلام .

کتاب مذهبی :
اوستا کتاب مقدس زرتشت مقدس در اصل توسط قدیمی در ایران زبان اوستایی نوشته شده است. پس از از دست دادن آموزش به علت اصلی این حادثه آتش سوزی از کتابخانه سلطنتی توسط تهاجم الکساندر سوم مقدونی فقط کسری از آن جان سالم به در. در طول قرن 7th تحت خلافت اموی کشیش چند از زرتشت سازمان یافته آموزه های زرتشت. در حال حاضر در دسترس متن مقدس دینی است به چندین کتاب هستند که در خط اوستایی نوشته شده است تقسیم شده باقی می ماند تا به امروز هستند گاتها ، Yasna ، Visperad و Vendidad. همراه با این متون عمومی خانواده کتاب اوستا به نام نماز Khordeh ، که حاوی Yashts و Siroza. بقیه مواد را از اوستا نامیده می شود. “قطعات اوستایی” # :. دوم کتاب که در دسترس هستند اما نه کتابهای آسمانی اما آثار مذهبی در قرون وسطی به خط پهلوی نوشته شده است : Denkard ، Bundahishn ، Menog – Khrad من ، انتخاب از Zadspram ، Jamasp Namag ، رسائل از Manucher ، Rivayats ، Dadestan – من – Denig ، و Arda Namag Viraf. همه متون فارسی میانه زرتشتی در طول این مدت نوشته شده هستند با این نسخهها کار ثانویه در مذهب در نظر گرفته شده ، و کتاب نیست. با این حال ، این متون دارای نفوذ قوی در دین است.

آیین و باورها :

Parsis یا زرتشتیان ‘آیا در تناسخ اعتقاد ندارند. در دین زرتشتی جسد میزبان از فروپاشی و یا druj است. تمرین از قرار گرفتن در معرض مراسم فقط توسط Parsis از شبه قاره هند که در آن غیر قانونی است در “برج خاموشان” در حالی که در آن روش های انهدامی دیگر در دسترس هستند زرتشتیان یا سوزاندن یا دفن در قبر است که با ملات آهک cased نیست انجام می شود. ازدواج در خارج از مذهب منجر به اخراج از جامعه است. پذیرش کودک در جامعه تنها در صورتی که پدر است پارسی در غیر این صورت هیچ پذیرش وجود دارد. تمرین هایی از این دست است منجر به کاهش بیشتر از جامعه رنج می برد که در حال حاضر از نرخ مرگ و میر نوزادان بالا از 200 (میلادی) در 1000 (میلادی). با توجه به این اصل صندلی جامعه زرتشتی مستقر در لس آنجلس و پاریس تصمیم گرفته است برای قطع این نوع از سیستم و دعوت یا تشویق زوج را قبول شریک در خارج از ایمان خود. آنها در آب و آتش به عنوان اصلی به دو شکل از زندگی اعتقاد دارند. آیین های پرستش و یا می تواند در وجود هر گونه منبع نور است که درخشش انجام می شود. آتش معبد جایی که فعالیت های مانور مذهبی مانند ازدواج ، خلوص ، ایمان مذهبی مراسم پذیرش برای کودکان و دیگر آیین های مهم روزانه انجام شده است.

جشنواره ها :
Nouruz * ، روز سال نو. در نوع Fasli / باستانی از تقویم زرتشتی ، این روز همیشه روز اعتدال بهاری (اسمی سقوط در تاریخ 21 مارس).
در Shahenshahi و تقویمهای Kadmi ، که کار را برای سالهای کبیسه حساب نیست ، روز سال نو است زیرفشار پیش توسط بیش از 200 روز است. این دو مدل دومی از تقویم ، جایی که تنها توسط زرتشتیان از هند به دنبال ، جشن اعتدال بهاری به عنوان Jamshed – Nouroz من ، با روز پس از آن که جشن سال نو در ماه ژوئیه / اوت به عنوان Pateti (پایین را ببینید).

* Pateti ، “(روز) طلب مغفرت” (از patet “اعترافات” ، از این رو نیز توبه و طلب مغفرت). این در واقع یک روز از درون گرایی ، و در اصل در روز (و یا در 5 روز گذشته) آخرین سال تقویم رخ داده است. بنا به دلایل مربوط به مناسبت های روز تنها بودن بیش از شش روز مشاهده ، (آخرین روز) Pateti آمد به سقوط در (روز اول) سال نو جشن روز ، و در هند (Shahenshahi / Kadmi تقویمهای) به دست می آمد “جشن “در روز سال نو خود را. اگر چه نام بوده است را حفظ ، Pateti است و دیگر روز از درون گرایی.

* جشن سده ، اواسط زمستان به طور سنتی جشنواره 100 روز (از این رو جشن سده) پس از روز اول زمستان جشن گرفته ، و یا معادل آن ، 50 روز (100 شب و روز) قبل از روز سال نو. از آنجا که این جشنواره شامل ساختمان اتش ، آن هم به نام ادار – Jashan.

* زرتشت بدون Diso ، سالگرد مرگ زرتشت است ، که در روز جشن 11th (Khorshed) از ماه 10th (جواهری). در تقویم فصلی ، سالگرد مرگ زرتشت می افتد در تاریخ 26 دسامبر.
* خرداد Sal ، که جشن سالگرد تولد زرتشت. در این روز ([ک] hordad) 6th از 1 ماه (فروردین) می افتد. در تقویم فصلی ، سالروز تولد زرتشت می افتد در تاریخ 26 مارس.

تقویم زرتشتی :

Shahenshahi Kadmi و انواع دیگری از تقویم را بین calcate سال کبیسه و از این رو در روز از سال تقویم میلادی که بر روی این روزها هستند شیفت جشن پیش رو با هم نیست. نوع سوم که در تقویم زرتشتی ، شناخته شده به صورت Fasli (در هند) و یا باستانی (در ایران) ، intercalcates با توجه به قواعد تقویم گرگوری و در نتیجه باقی مانده است همزمان با فصل.

ماه نام (با نامهای اوستایی زبان در پرانتز) ، در دنباله ترتیبی استفاده می شود امروز ، عبارتند از :
1. Frawardin (Frauuašinąm)

2. Ardwahisht (Vahištahe Ašahe)

3. خرداد (Haurvatātō)

4. تیر (Tištryehe)

5. Amurdad (Amərətātō)

6. Shahrewar (Vairyehe Xšaθrahe)

7. Mihr (Miθrahe)

8. آبان (Apąm)

9. Adur (Āθrō)

10. جواهری (Daθušō [Ahurahe مزدا])

11. Wahman (Vaŋhə̄uš Manaŋhō)

12. Spendarmad (Spəntayā̊ Ārmatōiš)

جمعیت :

همانطور که در هر 2004 تخمین می زند تعدادی از زرتشتیان سراسر جهان در بین 145.000 و 210.000 تخمین زده شده است. در سرشماری سال 2001 هند ، شماره 69،601 Parsis ، به نمایندگی از حدود 0.006 درصد از کل جمعیت از هند ، با غلظت در داخل و اطراف شهرستان از بمبئی. با توجه به سرعت کم هنگام تولد و نرخ بالای مهاجرت ، جمعیتی که پروژه روند تا سال 2020 خواهد Parsis تعداد تنها در حدود 23،000 یا 0.002 درصد از کل جمعیت هند است. Parsis در آن صورت جامعه به آن می شود را متوقف خواهد شد و دارای برچسب “قبیله”. سال 2008 ، از تولد تا مرگ نسبت 1:5-200 (میلادی) در هر سال به مرگ 1،000 بود.

در ایران ، مهاجرت ، خارج از ازدواج و نرخ تولد نوزادان کم هستند به همین ترتیب به کاهش جمعیت زرتشتیان ، که در حال حاضر در حدود کمتر از 20،000 پیشرو.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: